www.ozeldogum.com

Üye Olacağım | Şifremi Unuttum | Aktiv. Emailim Gelmedi Email Adresi : Şifre :
Forum Anasayfa | Kategori Dökümü | Kurallar | Sohbet | Tavsiye Et | İletişim

Forumda Ara :
Diz :
Forum Hızlı Menu :
Forum >> Kategori >> Gebelik ve doğum

Konu Okunuyor
Moderatörler :esilan (M), Bu kategorideki ziy.sayısı1 kişi aktif Bu konuya cevap vereceğim Bu kategoride yeni konu açacağım
13 Aralık 2013 Cuma Okunma :Bugün 1 Toplam 1656 Konuyu Takip Listeme ekle Bu konuya cevap vereceğim
doktor (M)
Konu-41 : %91
Mesaj-0 : %0
ESKİŞEHİR
Erkek Yaş:66
Doktor
Teşekkür Et İçeriğe puan ver Üyeye mesaj gönder Konuyu arkadaşına öner Üyenin tüm kayıtları

ANNENİN GEBELİK UYUMU Puan : #46

Gebelik pratik olarak yumurtalıklardan atılan yumurtanın tubada döllenmesi ile başlayıp doğumla biten bir süreçtir.Bu süreçte gebeyi etkileyen pek çok şey annede:
Anatomik
Biokimyasal
Fizyolojik değişiklikler gözlemlenir.
Bu değişimlerin amacı:
Gebeyi doğuma hazırlamak
Fetus(bebeğin)un ihtiyaçlarını karşılamak
Fetusu doğuma kadar
Besleme, barındırma ve korumaktır
Tüm bu gelişen bulgu ve belirtilerin hepside fizyolojiktir. Hastalık değildir. Şayet annenin gebeliğe uyum süreci sorunsuz geçmiş ise Bu durum onun için iyi bir sağlık taraması anlamına gelecektir. Gebelik sonrası belli bir süre sağlıklı kalmaya devam ederler.

Gebelikte etkilenen organ ya da sistemler

GENİTAL SİSTEM: En önemli ve kapsamlı değişim genital sistemde görülür.
UTERUS: Bu organ gebeliğe 60-70gram ağırlık ve 10ml hacimle başlar Gebeliğin sonunda 1100gr 5-20 litrelik hacime ulaşır. Uterus ilk üç ayda küre şeklini alırken, son üç ayda ELİPSOİD hal alır. Gebeliğin 14.haftasından sonra pelvis dışına çıkar Zayıf kilolu gebelerde dışarıdan bakılınca fark edilir. Uterusun boyutu özellikle kas tabakası östrojen ve progesteron hormon etkisi ile gelişir, uzar, yumuşar ve kıvrımlı bir hal alır. Özellikle sağa döner buna bağlı olarak gerilen bağ dokusu gerginlik ve ağrı oluşmasına sebep olur. Gebelikte uterus adalesi kasılmaları her zaman vardır Biz buna uterusun tonusu diyoruz gebelik başlangıcında dakikada bir gelen ancak hissedilmeyen daha sonra şiddeti ve süresi uzayan düşük yoğunlukta kasılmalar olur. Gebe bunları hisseder, çoğunluklada doğum ağrıları ile karıştırılır. Uterusta kanlanma 5-6 kat artar Uterus damarlarında direnç düşüktür Plasental yatak kolayca kanlanır Bebek beslenmesi maksimum seviyededir.

SERVİKS: Gebelik süresince serviks damarlarında artış organın mor renk görünmesine neden olur Bu durum gebelik için tipik bulgudur.(Chadwick belirtisi )
Gebelikte servikste kollejen liflerin sayısı azalırken mukus salgılayan bezler ve salgısı artar. Azalan lifler açılır aralarına mukus dolar bal peteği görünümünde koruyucu bir yapı MUKUS TIKAÇ ile kapatılır. Doğumun başında doğum eylemi ile hafif kanlı olarak atılır Gebeler buna NİŞAN geldi diye adlandırırlar. Doğumun başladığını gösteren en önemli kanıttır. Görevi rahim ağzını kapatarak bebeği diş etkenlerden görevi üstlenir.

VAJEN: Hormonal etkiye bağlı olarak damarlanma artar Mukoza kalınlaşır Papillemsi yapıya dönüşür. Düz kas dokusu artışı görülür Vajen Ph düşer Servikse akıntı artışı ile beyaz mukoid bir akıntı ile vajen kaplanır gebeler bu değişimi hep yaşarlar ve ifade ederler Fizyolojik bir durumdur

OVERLER: Gebelikle birlikte yumurtlama işlemi durur.Corpus lutem gelişir Bu yapı gebeliğin 8. haftasına kadar PROGESTERON hormonu salgılar.Gebelik boyunca overlerde TEKA LUTEİN kistleri salgıladıkları andojen hormonu nedeni ile virilizasyon nedeni olurlar Gebelerde görülen kıllanmanın gerçek nedeni budur gebelik sonrası bu hastaları yakın takip etmek gerekir.
KALP DAMAR SİSTEMİ: Gebelik yaşı ilerledikçe fetüsün ihtiyaçları da artacaktır. Gebelik süresince ve doğum esnasında gereksinimler artan depolarla karşılanacaktır. Anne adayı bu değişimi iyi tolere eder. Ancak yine de bazı bulgu ve belirtiler hastalıklar ile karıştırılır.
KALP:
Kalp kası büyür
Kalbin aksı 15 derece değişir
Perikardiyal sıvı sıkça görülür
Kalp sesleri şiddetlenir ve çiftleşme olur
EKG de
ST çökmesi T düzleşmesi görülür
Kalp debisi gebeliğin ilk trimesterinden itibaren artar
Kalp atım hızı 5. aydan itibaren 15-20 atım/dk artar
Progesteron hormonu artışına bağlı olarak gebelikte tansiyon 10mmhg kadar
Düşüş gösterir 24. Gebelik haftasından itibaren sol yan tarafa yatan bazı
Bazı gebelerde uterus(rahim)Aortkava ya baskı nedeni ile tansiyonda ani
Düşme görülür Buna bağlı olarak gebede:
Çarpıntı
Soğuk terleme
Fenalık hissi
Bulantı ortaya çıkar
Supine hipotansif sendrom adı verlir. Bu tür şikâyetleri olan gebeler sol tarafa yatmaları önerilmez

HEMATOLOJİK SİSTEM:Gebelikte plazma ve eritrosit hacminde %40 varan artış olur Doğumda kaybedilen kan hacmi bu artış ile karşılanır.
Doğumda 500ml sezeryan doğumda 1000ml kan kaybı olur
Beyaz hücre 20-30000 e kadar çıkar. Ayrıca aPTT ve PT zamanları düşer

SOLUNUM SİSTEMİ:
Üst solunum yollarında damarlanma artar Artan hipermi nedeni
İle zaman zaman gebelerde burun kanamaları ve burundan
Gürültülü soluma görülür. Solunum kapasitesi %20 artar.
ÜRİNER SİSTEM:
Her iki böbrek gebelikte büyür. Üretra kapanma basıncı artar
Böylece idrar kaçırma önlenmiş olur Ancak yinede gebelerin
%20-70 inde idrar kaçırma görülür.
AĞIZ ve DİŞLER:
Diş etleri hiperemiktir Kolayca kanar gebelik sonrası kaybolur.
Gebelikte dişlerde çürük oluşmaz
ÖZAFAĞUS ve MİDE:
Hormonal etkiye bağlı olarak sindirim sistemi adale peristaltizmi
Azalır Mide içi basıncı artar. Mide boşalması azalır
Buna bağlı olarak
Reflü
Asit gebelik başlangıcında azalırken son aylarda artar
Mide yanma sıkçadır
Kabızlık yaygındır
Artan östrojen hormonuna bağlı olarak ellerde Palmar eritem
(kızarıklık) ve yüzeysel anjiomlar görülür.
Kolesterol düzeyi 2 kat artar
Safra keksek kasılması azalır kese geç boşalır safra kesesi taşı
Oluşma yatkınlığı artar.
ENDORİN SİSTEM ve METABOLİZMA:
Gebelikte toplam kilo artışı 12.5kg olmalıdır. Kilo dağılımı
Dokular ve sıvılar Toplam kilo artışı
Fetus 3400gr
Plasenta 650gr
Amnion sıvısı 800gr
Uterus 970gr
Memeler 405gr
Kan 1450gr
Damar dışı sıvı 1480gr
Yağ 3345gr
---------------
Toplam 12500gr

Gebeliğin son aylarında uterusun aorta ve vena cava ya basısı nedeni ile alt ekstremitelerde gode bırakan ödem gelişmesine neden olur Gebelikte protein ihtiyacı artar. Gebelik boyunca 1000mg demire gereksinim olur İnsülin direnci artmasına bağlı olarak diabotejen ortam oluştur Fetüsün enerji ihtiyacı anne glikozundan sağlanır İnsülin plasentayı geçemez. Bebek erken gebelik döneminden itibaren kendi insülin hormonunu salgılar

TROİD BEZİ: Troid bezi gebelik boyunca %13 büyür.Total troid hormonları artar.Hipofiz bezi hacmi prolaktin salgılayan belerin hipertrofisi nedeni ile artar.
KAS –İSKELET SİSTEMİ: İlerleyen gebelik yaşı ile birlikte vücudun ağırlık merkezi öne doğru yer değiştirir. Lordoz durumu ortaya çıkar Progesteron hormonu nedeni ile eklemlerde değşiklikler gözlemlenir. Sonuçta eklem ve sırt ağrıları ve güçsüzlük belirtilerinden yakınırlar
Korneda ödeme bağlı olarak görmede geçici uyum sorunu yaşanır.
Doğum sonrası düzelen geçici hafıza kayıpları yaşanır
DERİ: Meme, uyluk, kalça ve omuz gibi derisi gerilen bölgelerde kollejen liflerin gerilmesine bağlı olarak çizgiler ortaya çıkar Başlangıçta kırmızı sonraları sedefi beyaz renge dönüşürler östrojen ve progesteron hormon artışına bağlı melnositlerin artışına bağlı kahverengi siyak renk değişimi görülür
MEMELER: Gebeliğin ilk ayalarından başlayarak memelerde hassasiyet areolada koyulaşma ve meme başında belirginleşme 2. trimesterden itibaren memelerden kolostrom adı verilen sarı koyu renk süt salgısı gelmeye başlayabilir

khükmen
Cevap yazılmadı
Cevap yazabilirsiniz Bu konuya cevap yazabilirsiniz
*

Bazı istatistiksel değerler 30 dakikada bir güncellenmektedir.Güncellenmeye 3 dakika kaldı.
 Derece  Konu  Mesaj  Aldığı Teşekkür
Fazi 0
Bugün giriş yapanlar :
En yeni üyelerimiz :
Bebegim , Ruya22 , Bt123 , Ozkanimo , Aysee , Aylin , Papatya , Mine0705 , Tulay , Gezegen123 , Berbur26 , Sude , Dileksu , Gulcan11 , Maviiii ,
Bugün doğan üyelerimiz :
Bugün doğan üyemiz yok
Semboller Aktif Konular & Son Konular Diğer İstatistikler
Yeni Konu açamazsınızYeni konu Açamazsınız
Konu Açabilirsiniz Yeni konu açabilirsiniz.
Cevap yazabilirsiniz Konuya cevap yazabilirsiniz.
Konuya mesaj yazılamaz Konu kapalı konuya cevap yazamazsınız.
(M) Moderatör
(A) Admin
(SA) Son Admin
Geçici kızlık zarı tamiri