www.ozeldogum.com

Üye Olacağım | Şifremi Unuttum | Aktiv. Emailim Gelmedi Email Adresi : Şifre :
Forum Anasayfa | Kategori Dökümü | Kurallar | Sohbet | Tavsiye Et | İletişim

Forumda Ara :
Diz :
Forum Hızlı Menu :
Forum >> Kategori >> Cinsel bilgiler

Konu Okunuyor
Moderatörler :esilan (M), Bu kategorideki ziy.sayısı1 kişi aktif Bu konuya cevap vereceğim Bu kategoride yeni konu açacağım
16 Aralık 2013 Pazartesi Okunma :Bugün 3 Toplam 1642 Konuyu Takip Listeme ekle Bu konuya cevap vereceğim
doktor (M)
Konu-41 : %91
Mesaj-0 : %0
ESKİŞEHİR
Erkek Yaş:66
Doktor
Teşekkür Et İçeriğe puan ver Üyeye mesaj gönder Konuyu arkadaşına öner Üyenin tüm kayıtları

CİNSELLİK ve CİNSEL FONKSİYON BOZUKLUKLARI Puan : #47

Cinsellik, kadın yaşamında önemli bir yer tutar. Puberta ile başlar yaşlanma ile devam eder. Uzun yılları alan bu dönemde pek çok sorun gündeme gelebilir.
Biz kadın doğum hekimleri olarak hastanın genel sağlık durumunu ve iyilik halini araştırırken öykü alma esnasında cinsellik konusundaki sorunlarınızda sorgulamalı ve danışmanlık vermeliyiz.
Hastalar cinsellik sorunlarını genellikle jinekologlara rahatlıkla açıklamaktadırlar. Bu sorun toplumda %60 oranında rastlanır. Hastalar en çok şu sorunlarla doktora gelirler
Cinsel istekte azalma ya da azlık
Zevk alamama
Ağrılı cinsel temas
Uyarılma sorunları
Orgazm olamama dır
Hastanın cinsel kimliği kendini erkek yada kadın olarak hissetmesini sağlar.Cinsel kimlik;
Biyolojik etkiler
Genetik yapı
Ailesel yaklaşım
koşullandırma gibi kompleks durumlardan oluşur. Kişilerin %90’ında biyolojik cinsiyetle uyumlu bir cinsel kimlik vardır.
Hastaların cinsellik sorgulaması.
Özel bir mekânda
Bilgilerin gizli kalacağı güvencesi
Rahat olması ve gevşemesi sağlanmalı
Doktorun iyi bir dinleyici durumunda olması
Konuşma metinleri açık ve anlaşılır olmalı ilkesine uyulmalıdır.
Aşağıdaki sorgulama ile hastanın temel cinsel yaşamı öğrenilmeye çalışılır.
Yeterli istek ve uyarılma oluyor mu?
İlişkide vaginal kuruluk
Orgazm yaşanıyor mu?
İlişkiden memnuniyet
İlişkide ağrı
Problemlerin ne zamandan beri
Sorun kiminle alakalı
Sorun ne zaman oluyor
Cinsel soruna sizce sebep olan ne
Tedavi aldınız mı?
Tedavi beklentileri neler

Cinsel rol, kişinin davranışlarına bağlı olarak karşındakine hissettirdiği erkeklik ya da kadınlık durumudur.
Heteroseksüel kişiler: karşı cins tarafından
Homoseksüel kişiler: kendi cinsleri tarafından
Biseksüel kişiler: Her iki cins tarafından uyarılırlar

Seksüel yönlendirmeyi en iyi belirleyen faktör cinsel kimlik oluşumunda karşılaşılan sosyal etkilerdir. Homoseksüalite için fetal hayattaki biyolojik etkiler, kromozomal, gonadal ve hormonal etkilerin rolleri olabileceği konusunda tartışmalar devam etmektedir. Evli çiftlerin %87 si cinsel yaşamlarında uyumludurlar. Kadınların %40 ında seksüel bozukluklar görülür.
Bunlarda:
Fiziksel ve ruh sağlıgı bozuk
Genç
Evlenmemiş
Eğitimsiz
Cinsel tacize uğramış
Cinsel deneyimsiz
Önceki cinsel deneyimlerinde negatif yaşanımlar olanlarda daha sık ortaya çıkmaktadır.
CİNSEL CEVAP EVRELERİ
1-İSTEK EVRESİ
Seksüel istek cinselliğin başlaması için gerekli içsel ve dıştan(partnerin, eşin ilgisi)değişkenlere bağlı bir dizi sağlıklı noroendokrin duyguları ifade eder. Testesteron hormonu kadın erkekte istek ve uyarılma için gereklidir. Kadınlarda duyarlı bölgeler:
Klitoriyal bölge
Memeler
Labialar(dudaklar)
Vagina dır Vaginanın 1/3 üst kısmı dokunmaya 2/3 alt kısmı basınca duyarlıdır.
2-UYARILMA EVRESİ
Kadında dokunma, görsel ve psişik uyarılar sonucu vaginal lubrikasyon oluşur. Vaskülarızasyon artışı ile vaginada terleme ile damlacıklar oluşur. Bu sıvı vaginanın her tarafını kaplar. Vajinanın kayganlaşmasını sağlar. Bartolin bezide katkı yapar.Klitoris tabanı büyür.memede büyüme ve ereksiyon oluşurLabialar şişer.Büyük dudaklar dışarı doğru açılırVaginanın 2/3 alt kısmı genişler.Angorjman sonucu vagina koyu mor renk alır,düzleşir.
Taşikardi
Kan basıncında artma
Sık nefes alma
Sıcaklık hissi
Memelerde gerginlik
Adalelerde kasılma
Karın duvarı ve göğüste kırmızı döküntüler(seks flaş)

3-PLATO EVRESİ
Uyarılma ve plato evreleri iç içe girmiştir. Bu dönemde seksüel duygular yogunlaşır.Vazokonjesyon en üst düzeye çıkar.Rahim pelvisten dişarı doğru kalkar.Bu orgazmın yakın olduğunun işaretidir.
4.ORGAZM EVRESİ
Sempatik sinir sistemi ile oluşturulan adalelerde görülen ritmik kasılmalar orgazma sebep olur. Kasılmalar dakikada 3-12 adettir. Kasılmalar başlangıçta şiddetli sonra şiddeti azalır. Kasılmalar hem vaginada hem de anal sifinkterde hissedilir Aynı zamanda rahimde de kasılmalar üst seviyededir. Kadınlar bu dönemde çoklu orgazm yaşarlar.
5-RESOLUSYON(Çözülme )EVRESİ
Kas tonusu geriler genital organlarda angorjman kaybolur. Seks flaş söner Klitorisin kabarıklığı 5-10 dakikada kaybolur vaginanın balonlaşması söner. Rahim kısalır. Rahim ağzı normal konumuna döner. Kadının en başa dönmesi yaklaşık 30 dakikayı bulur.
Seksüel cevabı etkileyen faktörler
Yaşlanma:
Yaşlanma over fonksiyonlarında azalmaya neden olur. Cinsel yaşam bundan etkilenir. Cinsel istek ve sıklık azalır. Ancak seksten zevk alma potansiyeli ve ilgi devam eder.Hatta menopozda gebelik korkusu ortadan kalkacağı içinde cinsel yaşam olumlu yönde etkilenir.
İlaçlar:
Uyuşturucular
Alkol
Hastalıklar:
Akut veya kronik hastalıklar seksüel cevabı değiştirler İnfertilite kişinin güven duygusunu ortadan kaldırarak etkileyebilir.
İnfertil kadın kendini değersiz hissetmesi çekiciliğinin kaybolduğunu işe yaramadığının hissedilmesi memenin alınması cinsel yaşamı etkiler Histerektomi(rahmin alınması) cinsel yaşamı bozmaz.
Seksüel disfonksiyon
Son yıllarda kadınlar daha çok cinselliğe katılmaktadırlar Artık baskılar kadınlar üzerinden kalkmış bunun sonucu olarak cinselliği yaşamaya başlamışlardır. Kadınlarda en sık rastlanan disfonksiyon cinsel isteğin baskılanması, organik disfonksiyon ve disparonidir.primer olarak cinsel isteğin ortadan kaybolması
Kadının çocukluk ve genç kızlık dönemlerinde cinsel tacize uğraması
Baskıcı aile yaşamı
Eşin kaba ilişki denemeleri
Bu durum genellikle genç ve deneyimsiz olan kadınlarda %5-10 oranında görülür.
Sekonder(sonradan)oluşan nedenler
Depresyonlar
Fiziksel ve duygusal travmalar yaşama
Gebelik korkusu
Eşlerin cinsel zevklerinin farklılık göstermesi
Madde bağımlılıgı
İlaçlar
Kronik medikal hastalıklar
Östrojen eksikliği
Multıple Skleroz
Masturbasyon alışkanlığı
Bazı kadınlar eşini o kadar yoğun izler ki başarısızlık korkusu aşırı stres ortam oluşturur. Bu durumda orgazmı tetikleyen doğal refleksi ortadan kaldırır tedavide pek çok yöntem denenir
İstek eksikliğinde bireysel ve evlilik terapileri seçeneği çok işe yarar
Hipnoterapi ile bilinç altı erotik duygularının neden bastırıldığı önerilmeye çalışılır.kısaca tedavi şu şekilde özetlenebilir.
Seks eğitimi
İletişim ve seksüel beceri geliştirme
Evlilik terapisi
Grup terapi
Erotik fantezi geliştirme
Bunlar içinde en başarılı metod erotik fantezilerle masturbasyondur
Bu tedavi teknikleri ile seksüel anksiyete durumu azaltılır. Her iki çift için stres yaratan endişeler ortadan kaldırılır
Sonuçta;
Çiftlerin seksüel bilgileri ve beklentileri artar
Seksüel pratikler hakkında birikimleri olur
İyi ve doğru bir danışmanlık ve bilgilendirme tatmin edici cinsel yaşam oluşturmada yardımcı olur
Vaginusmus
Koit esnasında vaginanın diş 1/3 kısmını çevreleyen perineal kasların istemsiz kasılması durumudur. Cinsel yaşamın tüm evreleri gerçekleşir ancak vaginal temas gerçekleşmez vaginusmus en başından itibaren oldugu gibi yıllar sonrada gelişebilir. Pek çok çift yardım almadan bu durumla yıllarca yaşayabilirler.Ancak koit gerçekleşmez Çocuk isteği ortaya çıkınca tedavi için doktora baş vurulur
Nedenler:
Kaba yapılan genital muayeneler
Kapalı ve baskıcı toplumlarda yetişme
Kadının anatomisi hakkında yanlış kanaat
Vaginanın dar ve küçük olduğu ilişkide zarar göreceğine inanma
Tedavi:
Amaç istemsiz vaginal kasılmayı engellemektir. Hipnoz terapide başarı %100 dür
DİSPARONİ:
Vaginusmus durumu olmaksızın cinsel ilişki öncesi, sırasında ve sonrasında genital bölgede ağrı olmasıdır. Ağrılar kadında korku nedeni yaratır kişi ilişkiden sakınır.Disporani psikofizyolojik bir durumdur Bu sebepten hastalar
İyi sorgulanmalı
Ağrının yeri
Ne zaman başladığı
Süresi
Hangi faktörlerin azalttığı, artırdığı sorgulanmalıdır.
Nedenleri:
Çocuklukta cinsel veya fiziksel taciz öyküsü
Seks bilgisi sorgulanmalı
Suçluluk duygusu taşıma
Cinsel yolla bulaşan hastalık korkusu
Gebe kalma korkusu
Önceki başarısız ve olumsuz seks deneyimi
Yeterli vaginal gevşeklik olmaması
Uyarılma azalmış
Azalmış lubrikasyon
Geçirilmiş operasyon skarları
Hipersensitivite
Tedavi:
Etyoljik neden göre tedavi palanı yapılır. Organik neden uzaklaştırıldıktan sonra ön sevişme uzatılarak yeterli lübrikasyon sağlanmalıdır. Lubrıkantlar faydalı olur Menapoz nedeni ile östrojen replasman tedavisi yapılır
Vulvar vestubilitte yaygın eritem vardır
Bozulmuş vulva Ph veya enfeksiyonlardan ileri gelebilir. Ağrı orgazm sırasında kasılan uterustan ileri gelir.Tedavi etkene göre yapılır.

khükmen
Cevap yazılmadı
Cevap yazabilirsiniz Bu konuya cevap yazabilirsiniz
*

Bazı istatistiksel değerler 30 dakikada bir güncellenmektedir.Güncellenmeye 10 dakika kaldı.
 Derece  Konu  Mesaj  Aldığı Teşekkür
Fazi 0
Bugün giriş yapanlar :
En yeni üyelerimiz :
Bebegim , Ruya22 , Bt123 , Ozkanimo , Aysee , Aylin , Papatya , Mine0705 , Tulay , Gezegen123 , Berbur26 , Sude , Dileksu , Gulcan11 , Maviiii ,
Bugün doğan üyelerimiz :
Bugün doğan üyemiz yok
Semboller Aktif Konular & Son Konular Diğer İstatistikler
Yeni Konu açamazsınızYeni konu Açamazsınız
Konu Açabilirsiniz Yeni konu açabilirsiniz.
Cevap yazabilirsiniz Konuya cevap yazabilirsiniz.
Konuya mesaj yazılamaz Konu kapalı konuya cevap yazamazsınız.
(M) Moderatör
(A) Admin
(SA) Son Admin
Geçici kızlık zarı tamiri